Care este durata de viata a unui site?

Care este durata de viata a unui site?

Reprezentantii unei agentii de publicitate, a unei firme de web design si unei firme de software stau de vorba in biroul unui client. Acesta intreaba “Cat de des trebuie sa refac designul siteului?” Cei de la publicitate “la fiecare doi ani”. Cei de la compania soft “la fiecare cinci ani”. Web designerii spun..

Discutia de mai sus nu este o gluma. Raspunsul este undeva intre 2 si 5 ani, depinzand de industrie.

Care este durata de viata a unui site?

In urma unor studii foarte bine puse la punct, s-a ajuns la concluzia ca durata de viata a unui site este de 2 ani si 7 luni. De fapt este de 2.66 ani care inseamna 2 ani, 6 luni si 27 zile.

Durata de viata a unui site este de 2 ani si 7 luni

Intrebati orice expert despre durata de viata a unui site si toti vor raspunde cam la fel: “depinde”.
Dar hai sa vedem de ce depinde. Hai sa vedem care sunt motivele pentru care un site poate avea o viata lunga, sau dimpotriva una extrem de scurta.

The 10 Website Life Expectancy Factors

These are the main factors that determine how fast your site ages. Some are related to changes in your business. Others are about changes to the web and in visitors’ expectations.

Ask yourself each of these questions counting yeses and nos. The more time you answered yes, the more likely your site is showing its age.

  • A evoluat mesajul afacerii tale de-a lungul timpului? Da / Nu
  • Strategia continutului paginii web s-a schimbat? (Am mai multe promotii, evenimente, etc.) Da / Nu
  • Industria in care activezi s-a modificat? Competitorii tai vorbesc diferit despre afacere? Da / Nu
  • Afacerea ta se încadrează într-o nișă ce are legătură cu domeniul tehnologiei sau al design-ului?    Da / Nu
  • Este site-ul tău adaptat trend-urilor actuale care tind să se concentreze mai mult pe un conținut video și pe diverse butoane care îndeamnă utilizatorii să realizeze o acțiune?   Da / Nu
  • Se adaptează site-ul tău pe orice dispozitiv mobil actual sau tabletă?    Da / Nu
  • Este rapid și ușor să faci îmbunătățiri în ceea ce privește conținutul website-ului tău?    Da / Nu
  • Traficul pe site, precum și numărul afișărilor în căutările organice au scăzut?    Da / Nu
  • Ratele de conversie s-au diminuat, iar așteptările utilizatorilor tăi au crescut considerabil?   Da / Nu
  • Și-au schimbat competitorii tăi aspectul site-urilor lor?    Da / Nu

Acum contabilizează numărul întrebărilor la care ai răspuns cu „da” sau “nu”. Totalitatea răspunsurilor cu „da” reprezintă vârsta reală a design-ului website-ului tău. Te surprinde, nu-i așa? Având în vedere rapiditatea cu care se schimbă lucrurile în era noastră digitalizată, este important să te asiguri că design-ul website-ului tău este mereu pregătit să satisfacă dorințele utilizatorilor.

Varsta siteului este relativa …la competitori

Incearca asta: Daca esi un consumator si cauti produsele sau serviciile pe care le oferi vei apare in lista?

  • Cine este listat mai intai?
  • Siteurile lor sunt mai noi decat al tau?

Tine minte ca potentialii clienti vad acele siteuri de multe ori pe zi, in fiecare zi.

“Am o pagina web, dar te rog sa nu te uiti.”

Cand auzi pe cineva spunand asta, inseamna ca este atat de rusinat de designul paginii incat nu vrea sa fie vizionat de nimeni. Fara sa se gandeasca, acea persoana ascunde cea mai importanta cale de comunicare din zilele noastre. Bineinteles ca in acel moment pagina web face mai mult rau afacerii.

Concluzie

Atunci cand tu, afacerea ta sau vizitatorii tau se schimba, pagina este depasita. Ea devine perimata din momentul in care nu mai este sincronizata cu afacerea ta. Ai grija sa o refaci cat de des poti si iti va propulsa afacerea.

vezi articol original

Lasă un răspuns

Close Menu